22 maja 2015

Recenzja [043] M. J. Arlidge "Ene, due, śmierć"

Cześć! Dziś będzie małe oderwanie od standardów, bo pierwszy raz miałem przyjemność przeczytać coś innego jak fantasy. Dziś będzie kryminał. Zapraszam.

Autor: M. J. Arlidge
Tytuł: Ene, due, śmierć
Ilość stron: 440
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Cena: 30zł.

„Ile krwi jesteś w stanie przelać, by ratować swoje życie?”

Na wstępie powiem wam, że myślałem, że nie będę umiał czytać kryminałów, że to totalnie nie moja bajka. Po przeczytaniu paru pierwszych rozdziałów wiedziałem, że to kolejna fajna książka, którą mogę czytać.

Książka zaczyna się dziwnie, dlaczego? Otóż narracja na początku książki uważam za zwariowaną, widzimy rzeczywistość z perspektywy trzeciej osoby, potem z pierwszej dwóch różnych bohaterów. Trudno, jakoś to zniosłem. Ogrom bohaterów wprowadzonych do książki spowodował mały mindfak, ale kiedy po raz pierwszy pojawia się postać Helen Grace, wszystko wraca do normy.  

Miejsce akcji to Wielka Brytania. Fabuła skupia się na poszukiwaniach tajemniczej morderczyni, która swoje „zbrodnie” przygotowuje niemalże z chirurgiczną precyzją, dba o każdy detal swojego przedsięwzięcia. Do ostatnich rozdziałów nie wiemy, kto tak naprawdę jest głównym podejrzanym. Nie ukrywam, że typowałem do tego zupełnie inne osoby. Miło, że książka potrafi tak pozytywnie zaskoczyć.

W książce pojawia się wielu bohaterów, z reguły wszyscy są sympatyczni. Jedni mają zaburzenia masochistyczne, drudzy są alkoholikami, a jeszcze inni za wszelka cenę chcą uprzykrzyć życie innym. Dwoma moimi ulubionymi bohaterami w tej książce są Charlie oraz Mark, przeczytacie, to dowiecie się dlaczego.

Nie da się spokojnie siedzieć i czekać do września na kolejną część tej powieści. Kryminał z Helen Grace pochłonął mnie w całości i teraz żyje w jej świecie. Książkę czyta się łatwo, szybko. Czterysta parę stron przeczytałem niemalże w dwa dni. Trochę szkoda się z nią rozstawać, ale jedno jest pewne, kiedyś do niej wrócę. Stanowczo zachęcam was do przeczytania tej książki. Polecam.

Ocena: 6/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już przeczytałeś recenzję to napisz teraz coś od siebie, podziel się z nami swoją opinią na temat tej książki :)

Polub nas!