28 marca 2016

Recenzja [085] David Quammen "Ebola. Tropem zabójczego wirusa"

Cześć! Powinienem spłonąć, za to, że nie pisałem żadnych recenzji. Ogólnie mam troszkę mniej czasu i teraz dodatkowo jestem chory. Myślę jednak, że nie ma się co załamywać, bo jestem w połowie kolejnej książki, a dzięki uprzejmości różnych wydawnictw (za co z Anką dziękujemy) nasza półka z książkami stale rośnie. Bez zbędnego gadania zapraszam was do przeczytania kolejnej recenzji!


Autor: David Quammen
Tytuł: Ebola. Tropem zabójczego wirusa
Ilość stron: 256
Wydawnictwo: Muza S.A
Cena: 22.69zł

Ebolą zacząłem interesować się jakoś w 2014 r., kiedy to doszło do jednej z większych epidemii. Śledziłem na różnych stronach internetowych, jak ma się ten wirus i czego już dokonał. Kiedy dostałem propozycje, że mogę otrzymać tę książkę za darmo w celu jej zrecenzowania, ucieszyłem się. O eboli nie jest już tak głośno jak 2 lata temu, ale nie zmienia to faktu, że nadal się nią interesuję i myślę nawet, że gdybym nie otrzymał tej książki za darmo, to prędzej czy później i tak wpadłaby w moje ręce.

Bardzo podoba mi się okładka tej książki (nie tylko dlatego, że niebieski to mój ulubiony kolor), jest w pewien sposób tajemnicza i może wywoływać różne emocje. Widząc tę książkę w księgarni na pewno nie przejdziemy obok niej obojętnie.

David Quammen w ciekawy sposób napisał Ebolę, bo nie jest to zwykła książka popularno-naukowa, naprawdę czyta się to jak dobrego thrillera i nie sposób się od niej oderwać. Cała książka jest pisana prostym językiem, wiadomo występują jakieś "medyczne" wtrącenia, które dla każdego odbiorcy są w łatwy sposób wyjaśniane.

Autor stopniowo opowiada historię, skąd się wziął wirus, gdzie wybuchła pierwsza epidemia, chronologicznie, krok po kroku wyjaśnia nam czym właściwie jest ebola, wirus, na którego nie ma lekarstwa. Dodatkowo pokazuje przykłady ludzi, którzy zmierzyli się z wirusem i przeżyli.

Jeżeli tak jak ja (albo i nie) interesujecie się czymś więcej, niż tylko tym co zjedlibyście dzisiaj na śniadanie i lubicie wiedzieć co ciekawego dzieje się na świecie w którym wirusy odgrywają ważną rolę - to ta pozycja jest dla was. Czytając Ebolę na pewno dostaniecie odpowiedzi na niektóre nurtujące was pytania. Gorąco polecam.


Za książkę dziękujemy:

MUZA S.A


Ocena: 5/6

4 komentarze:

  1. Jestem zainteresowana tą książką, też sledzilam na bieżąco doniesienia o wirusie i wciąż od czasu do czasu czytam wzmianki na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Czytając ebolę na pewno dostaniecie odpowiedzi na niektóre nurtujące was pytania." - tytuł małą literą napisałaś? Tak po prostu? o.o

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie zauważyłem, każdy popełnia błędy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam już dwie powieści nawiązujące do tematyki eboli, i jak na razie mi starczy.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już przeczytałeś recenzję to napisz teraz coś od siebie, podziel się z nami swoją opinią na temat tej książki :)

Polub nas!