01 września 2016

Recenzja [125] Asa Larsson, Ingela Korsell "Pax. Grim"

Cześć! Dla większości z was wakacje dobiegły końca, ja na szczęście mogę teoretycznie odpocząć do października. Teoretycznie, ponieważ nadal mam dużo spraw na głowie. Miłego czytania.

Autor: Asa Larsson, Ingela Korsell
Tytuł: Pax. Grim
Ilość stron: 192
Wydawnictwo: Media Rodzina
Cena: 25zł

Kończąc czytać pierwszy tom zupełnie nie wiedziałem czego mam się spodziewać po drugim, jedno jest pewnie nie zawiodłem się.

Okładka książki nadal jest ciekawa i bardzo ładnie komponuje się z pierwszą (pewnie z pozostałymi ośmioma też). Mamy na niej tytułowego grima no i oczywiście głównych bohaterów.

Bardzo podobało mi się, że książka jest kontynuowana w chwili zakończenia się pierwszej. Nawet rozdziały nie zaczynają się od pierwszego, a od dwudziestego. Niby jest to tylko drobnostka, ale zawsze jakoś inaczej.

Jeżeli chodzi o fabułę, to niestety nie jest ona jakoś zbytnio porywająca. W tej części większość wątków była bardzo do przewidzenia i widać, że jest to książka pisana z myślą o najmłodszych.

W mieście pojawia się tajemniczy pies, który zabija ludzi, trzeba się go jakoś pozbyć, więc na ratunek miastu przychodzą bracia. Jeżeli chodzi o sposób, w jaki trzeba go pokonać, muszę przyznać, że spodziewałem się czegoś lepszego. Autorzy w ogóle nie skomplikowali tego zadania, wszystko było łatwe i w sumie każdy z nas mógłby skonstruować to "coś", dzięki czemu moglibyśmy pokonać grima.

Jeżeli chodzi o bohaterów, to nie wszyscy się zmienili. Strasznie zaczął drażnić mnie Simon, tutaj widać, że jest on dzieckiem. Myśli i zachowania niektórych bohaterów też są lekko dziecinne i proste.

Ogólnie książka jako całość podobała mi się. Jest prosta, ale przez to miła w odbiorze i jeżeli ktoś chce odpocząć z dobrą książką, to może sięgnąć po drugą część z serii Pax. Polecam.


Ocena 4/6
Za książkę dziękuję

Media Rodzina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już przeczytałeś recenzję to napisz teraz coś od siebie, podziel się z nami swoją opinią na temat tej książki :)

Polub nas!