05 sierpnia 2017

Recenzja [184] Cecelia Ahern "Doskonała"

Cześć! Ostatnio mam nawrót nałogowego czytania, średnio w tygodniu czytam mniej więcej około dwóch książek. Jest to niebywałe, gdyż od dawna tak dobrze mi się nie czytało. Więc w nadchodzącym tygodniu będzie trochę tłoczno na blogu ;) Zapraszam!

P.S Może zawierać spojlery ;)

Autorka: Cecelia Ahern
Tytuł: Doskonała
Cykl: Skaza (tom 2)
Wydawnictwo: Akurat
Ilość stron: 479
Cena: 39,90 zł
"Jest osoba, którą wydaje Ci się, że powinieneś być, i osoba, którą naprawdę jesteś. Nie mam pewności, kim powinnam być, ale teraz wiem, kim jestem."
Pamiętacie Celestine North? Która sprzeciwiła się Trybunałowi i pokazała, że to nic złego mieć skazy na ciele i duszy. Cecelia Ahern powraca z drugim tomem, która wieńczy walkę o lepsze jutro.

Celestine ucieka. Ukrywa się na farmie swojego dziadka przed demaskatorami, w tym Mary May, która miała mieć na nią oko. Celestine stara się nie pokazywać światu na oczy, ma jeden cel - przetrwać cały ten bałagan, który się narodził z powodu jej uczynku. Sędzia Crevan poprzysiągł sobie że ją znajdzie. Ale dlaczego tak bardzo mu zależy by znaleźć Celestine? Co takiego się wydarzyło, że nie może dopuścić by North znalazła innych Naznaczonych? Co takiego wydarzyło się w sali naznaczeń? To wiemy z pierwszej części - sam sędzia Crevan wypalił jej 6 skazę na kręgosłupie, gdzie dopuszczalnych jest tylko 5. Wie o tym tylko on i Celestine, ale czy aby na pewno to prawda? Jak zakończy się walka dobra ze złem?

Cecelia Ahern stworzyła coś zupełnie innego. Bardzo czekałam na kontynuację tej historii. Świat dystopi został świetnie opisany. Jestem pełna szacunku dla autorki. To nielada wyczyn napisać książkę dla młodzieży, gdzie głównie pisało się romanse dla dorosłych kobiet ;)

Gdy tylko dostałam ją w swoje ręcę, wiedziałam że znowu mogę zatopić się w świat Celestine i Carricka. Czekałam na ich ruch, czekałam na ich walkę o to by móc być wolnymi od osądów Crevana. Bardzo zaskoczyła mnie końcówka, w sumie dobrze, że to koniec (chyba).

Tym razem Celestine jest zupełnie inną osobą niż w poprzednim tomie, bardziej dojrzalsza emocjonalnie, ale i fizycznie. Z uporem maniaka walczy o przyszłość dla ludzi, którzy według Crevana dopuścili się skazy moralnej. Poznajemy też innych Naznaczonych, bardziej poznajemy Carricka, chłopaka z zamku, gdzie przebywała North. Oboje wiedzą, że mogą na siebie liczyć. Czy ich uczucie pomoże im pokonać Crevana?

Bardzo polecam wam duologię Cecelii Ahern. Możecie poznać dobrze wykreowany świat, który uczy. Który pokazuje, że na świecie nie zawsze jest tak kolorowo.

Ocena:5+/6
Za książkę dziękuję:
http://esensja.pl/obrazki/wydawcy/180874_akurat_200.jpg
Wydawnictwo Akurat

2 komentarze:

  1. Moje must read. Ogólnie muszę podgonić powieści Ahern bo ostatnio jestem do tyłu i to bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też jestem już po lekturze. Ciut więcej chciałabym poczytać o końcówce, ale seria bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już przeczytałeś recenzję to napisz teraz coś od siebie, podziel się z nami swoją opinią na temat tej książki :)

Polub nas!