10 listopada 2017

Recenzja [203] Sandra Borowiecka "Przypadki Agaty W" [PREMIERA EBOOKA]

Cześć! Dziś jest dosyć szczególny dzień, dla mnie zwłaszcza, jednak pomijając tego fakt iż się starzeję - to chce Was wszystkich zaprosić do przeczytania recenzji książki która szerokim echem zadźwięczy w Waszych uszach.



Zdjęcie użytkownika Przypadki Agaty W.Autor: Sandra Borowiecka
Tytuł: Przypadki Agaty W.
Premiera ebooka: 9 listopada 2017
Premiera książki papierowej: styczeń 2018
Ilość stron: 235
Wydawnictwo: Grupa Medialna Szpalta

"Czuję swoje ciało z niezwykłą intensywnością, każdy jego centymetr przepełniony cierpieniem."

Z twórczością pani Sandry spotykam się nie pierwszy raz, ale pierwszy raz odważyłam się zrecenzować jej książkę na blogu. Czemu miałam obawy? Autorka porusza bardzo ważne tematy współczesnego świata. Czasem nawet mam wrażenie, że są to tematy tabu, tematy na które ciężko znaleźć właściwą odpowiedź. I bałam się, że mając tyle lat ile mam to nie zrozumiem tego co chce przekazać pani Sandra. Jednak warsztat autorki jest tak bogaty w zrozumienie, w emocje które przekazuje poprzez główną bohaterkę od razu pokazał mi kierunek i tok myślenia. Przestałam się bać myśleć o tej książce, o tej historii.

Agata, główna bohaterka nie miała łatwego życia. Poznajemy ją w momencie gdy chce skończyć żywot na ziemi. Twierdzi, że tak będzie lepiej dla niej i dla świata. Jednak jest ktoś, kto chce ją przed tym uratować. Poznaje doktora Perdiaux, dzięki terapii z nim zaczyna powoli otwierać się na otaczający ją świat, przestaje obawiać się wydarzeń z przeszłości. Nie trwa to długo, gdy znowu postanawia podjąć próbę samobójczą na miejscu pojawia się ktoś z pewną zagadką, która nie daje jej spokoju.

Emocje. To słowo idealnie opisuje ogólny wyraz historii.
Prawda. Jest na każdej stronie tej książki.
Przemyślenia. Wywołują one w nas chwilę zastanowienia się nad własnym życiem, a także nad tym co się wokół nas dzieje.

Jak pisałam wyżej, autorka podjęła się tematu który jest unikany w społeczności: depresja, molestowanie, gwałt. Nie mówimy o tym głośno. Jeżeli już mówimy, to jednak w taki sposób, gdzie większość ludzi dopuściła się linczu na sprawcy, a to powoduje że stajemy się tacy sami.

Narastające pytania w Agacie nie są proste. Dziewczyna czuje niepokój i lęk. Pani Sandra idealnie oddała charakter głównej bohaterki. Jej walkę z własnymi myślami, z przeszłością.

Niewątpliwie jest to książka, która będzie warta zapamiętania. Warto ją przeczytać, ot choćby dla własnych przemyśleń, które występują po przeczytaniu w ogromnych ilościach. Zmienia spojrzenie na tak ważne tematy.

Polecam!

Co do oceny, nie ma skali, gdyż ta książka jest zbyt poważnym kawałkiem literatury by móc ją klasyfikować. Po prostu jest zbyt dobra na jakiekolwiek widełki.

Za książkę dziękuję samej autorce.
Zdjęcie użytkownika Świat książkowych recenzji.

2 komentarze:

  1. Trochę psychodeliczna wydaje mi się ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie bardzo poważna tematyka. Ale zaciekawiła mnie.I na dodatek podoba mi się okładka ;)

    Pozdrawiam,
    Zagubiona w słowach

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już przeczytałeś recenzję to napisz teraz coś od siebie, podziel się z nami swoją opinią na temat tej książki :)

Polub nas!