06 maja 2015

Recenzja [038] Veronica Roth "Niezgodna"

Witajcie po długiej przerwie! Jestem już po pisemnych maturach, jeśli interesuje was to jak mi poszło to powiem wam, że raczej jestem zadowolony. Pogonie teraz Ankę do pisania, bo przez moje matury trochę się rozleniwiła. Na dniach będą ukazywały się kolejne recenzje. Już prawie WAKACJE!


Autor: Veronica Roth
Tytuł: Niezgodna
Ilość stron: 352
Wydawnictwo: Amber
Cena: 34 zł.

"(...) testy wcale nie muszą zmieniać naszych wyborów."

W ostatnim czasie, w przerwie na naukę do matury przeczytałem Niezgodną. W sumie cytat, który wybrałem świetnie nawiązuje do egzaminów maturalnych. Niestety z tą książką nie współpracowało mi się tak dobrze, jak z arkuszem maturalnym. Zanim zabrałem się za czytanie książki, standardowo obejrzałem film. Uważam, że został on perfekcyjnie wykonany i teoretycznie zachęca ludzi, którzy nie przeczytali książki, żeby po nią sięgnęli. Tak właśnie stało się w moim przypadku.

Niestety klapa! Już od pierwszych stron czytało mi się ją ciężko. Akcja książki działa się w takim tempie, że gdybym nie obejrzał wcześniej filmu nie ogarnął bym wszystkich bohaterów (podobna sytuacja miała miejsce w Hobbicie). Film niestety zniszczył mi wizerunek głównych bohaterów, tak, książkowe postacie bardziej mi się podobają mimo tego, iż były papierowe.

Ogólnie pomysł fabuły Niezgodnej chyba mi się podobał, właśnie chyba, widocznie mam już pewne wymagania co do książek, jakie czytam i ta pozycja wydaje mi się lekko nudnawa. Główna bohaterka Tris (ehh...) rozchwiana emocjonalnie na maksa, nie rozumiem niektórych jej decyzji. Może nie rozumiem jej zachowania, bo jestem chłopakiem, a może po prostu nie zrozumiałem treści? Nie mam pojęcia i nie chce więcej zagłębiać się w tematykę świata przedstawionego w tej serii.

Bardzo lubię czytać książki tego typu, ale niestety po kolejne tomy Niezgodnej nie sięgnę. Jeżeli chodzi o to czy chcę polecić wam tę książkę, myślę, że Niezgodna powinna znaleźć się na waszych półkach, mimo, że mnie jakoś nie powala, Wam może się spodobać.

Ocena: 2/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już przeczytałeś recenzję to napisz teraz coś od siebie, podziel się z nami swoją opinią na temat tej książki :)

Polub nas!