25 kwietnia 2016

Recenzja [091] Cristina Sánchez-Andrade "Zimowe panny"

Ależ ja mam ostatnio tempo pisania :) Jestem z siebie bardzo zadowolona i mam nadzieję, że utrzymam ten rytm. Muszę tylko jeszcze jakoś zmobilizować Przemka, ale jednak biorę na niego poprawkę, że nie łatwo pogodzić studia z pracą :) Zapraszam do przeczytania recenzji książki, która urzekła mnie swą historią.



Autor: Cristina Sánchez-Andrade
Tytuł: Zimowe panny
Ilość stron: 320
Wydawnictwo: Muza 
Cena: 34,90 zł
"Niektóre rzeczy mają posmak rozczarowania, zwłaszcza te, na które czekaliśmy od dawna".
Gdy dostałam propozycję zrecenzowania tej książki długo się zastanawiałam czy ją przygarnąć na swój regalik. Jednak po przeczytaniu notki prasowej oraz ujrzeniu okładki nie miałam już najmniejszych wątpliwości, że jest to idealna książka dla mnie, przy której będę mogła się zrelaksować i odlecieć w odmęty wyobraźni.

Cristina Sánchez-Andrade
– urodzona w 1968 roku w Santiago de Compostela pisarka, krytyczka literacka i tłumaczka. Prowadzi warsztaty pisarskie. Absolwentka prawa. Autorka nagradzanych powieści tłumaczonych na angielski, portugalski, włoski, polski i rosyjski. Określana przez krytyków jako jeden z najwspanialszych głosów dzisiejszej literatury hiszpańskiej.

Akcja toczy pod koniec lat piędziesiątych w Galisji. Po wielu latach do swego rodzinnej wsi powracają dwie siostry - Saladina i Dolores. Zamieszkują w posiadłości ich zmarłego dziadka. Niestety dla sąsiadów jest to nie mały szok i powoduje konflikty między siostrami, a mieszkańcami wsi. Na światło dzienne wracają tajemnice z przeszłości, które dotyczyły ich dziadka. Każdy chce z nich bowiem odzyskać swoją umowę od księdza o wielkim apetycie po starszą kobietę, która ciągle męczy i wzywa księdza by udzielił jej ostatniego namaszczenia. Dlaczego określane są jako Zimowe Panny? Czy dojdą do prawdy? Tego dowiecie się czytając książkę.

Autorka ukazała w książce obraz życia po wojnie, gdzie ludzie byli nieufni wobec siebie. Człowiek był przeciwko człowiekowi. Ukazała strach, obawy oraz pragnienia, a to wszystko było otoczone pewną chmurą tajemnicy oraz magii. 

Książka wywołała we mnie sporo emocji. Jest to książka skłaniająca do refleksji. Barwne postacie i subtelny humor zdecydowanie są mocnymi stronami powieści.

Okładka książki jest urzekająca, subtelna. Bardzo mi się ona podoba, dodaje ona jeszcze więcej tajemniczości.

Książkę polecam każdemu nie zależnie od wieku, no chyba że nie interesują was powieści obyczajowe, to już niestety wtedy nic na to nie poradzę :)

Ocena: 5/6

Za książkę dziękujemy:

MUZA S.A

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już przeczytałeś recenzję to napisz teraz coś od siebie, podziel się z nami swoją opinią na temat tej książki :)

Polub nas!