10 lutego 2015

Recenzja [014] Cassandra Clare "Dary Anioła: Miasto Popiołów"


Bardzo, ale to bardzo chciałbym zaprosić was na naszego nowego fanpage! https://www.facebook.com/swiatksiazkowychrecenzji 
Jest nam niezmiernie miło, że czytacie nasze recenzje! 
Dziś dla was przygotowałem recenzję kolejnego tomu Darów Anioła! Miłej lektury.

Autor: Cassandra Clare
Tytuł: Dary Anioła: Miasto Popiołów
Ilość stron: 528
Wydawnictwo: MAG
Cena: 32zł.
„Jeśli naprawdę coś kochasz, nie starasz się zatrzymać tego na zawsze. Musisz temu czemuś pozwolić się rozwijać”.

 Kolejna recenzja, tym razem znowu Dary Anioła. Bardzo je lubię, wręcz kocham, dlatego zrecenzuję je wszystkie! Oczywiście nie będę  ukrywał, że książkę kupiłem sobie jeszcze przed przeczytaniem tomu 1. Potem 3, 4, 5 i 6. Ale o tym mowa kiedyś, dziś skupiamy się na 2. Wakacyjne południe, ja i książka, czego chcieć więcej? Burzy, tak! Idealnie czyta mi się w burzę! Ale odbiegam od recenzji

Nie ukrywam, że czytając drugą część DA spodziewałem się, że coś zaiskrzy pomiędzy Simonem, a Clary i troszkę się rozczarowałem kiedy dodała go do friendzooe. No cóż zdarza się. Bardzo, bardzo nie podobała mi się sytuacja, kiedy Clary była, że tak powiem rozdarta emocjonalnie, nie wiedziała, czy chce Jace’a czy Simona. Bardzo podobały mi się wątki z Simonem, kurcze, czemu to nie on został głównym bohaterem? Jakoś bardziej przeżywałem jego problemy, to jak został wampirem, potem prawie zabity, niż rozchwiania emocjonalne Clary, szkoda.

Fabuła drugiej części toczy się nadal w obrębie darów anioła, Valentine ma już kielich, teraz chce zdobyć resztę. Oczywiście udaje mu się zdobyć hmm przedmiot poszukiwań numer 2. Taaa, nie lubię takich sytuacji, że akurat w tym momencie większość Cichych braci musiało wyjechać bla bla bla. Stało się trudno. Jako kolejny wątek fabularny hmm bardzo przeszkadzała mi Inkwizytorka, kto czytał ten wie. Zaraz wyjdzie, że hejtuję tę książkę. Nie, wcale tak nie jest. Wiele wątków mnie w niej denerwowało, ale wiele też zaciekawiło, np. akcja na statku i w ogóle jak zawsze przebieg walki z demonami.

W końcu zostali lepiej pokazani inni bohaterowie powieści. Alec, Isabelle, Magnus itp. Jakoś nawet zaakceptowałem związek Alec’a z Magnusem.

Drugi tom moim zdaniem okazał się znacznie lepszy, ciekawszy od pierwszego. Więcej dowiadujemy się o świecie nocnych łowców, o świecie Fearie, o wampirach, o wilkołakach. Ogólnie moje życie mogłoby się skupić tylko na czytaniu opowieści o nocnych łowcach i ich przyjaciołach.

Ocena: 6/6

2 komentarze:

  1. Moje ukochane Dary Anioła!! Uwielbiam, chwalę, czczę itepe ... Świetnie ubrałeś wszystko w słowa :D

    http://to-read-or-not-to-read.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja szczerze mówiąc wolę pierwszą część. A Simon niezwykle mnie denerwuje :D W tej książce każdy znajdzie coś dla siebie ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już przeczytałeś recenzję to napisz teraz coś od siebie, podziel się z nami swoją opinią na temat tej książki :)

Polub nas!